Dny NATO v Ostravě & Dny vzdušných sil AČR

Jazyk / Language: CZ EN

   

POTVRZENÁ ÚČAST 2013                         

Pro návštěvníky

Pro partnery

Zprávy

Než vyrazíte na Dny NATO v Ostravě a Dny Vzdušných sil Armády ČR 2013…

19.09.2013, 19:30

V předchozích článcích jsme přinášeli informace o tom, na co všechno se můžete během návštěvy Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil Armády České republiky těšit. Doufáme, že Vás připravený program osloví a že na mošnovském letišti strávíte pouze příjemné chvíle plné unikátních zážitků. Aby tomu tak opravdu bylo a nepotkalo Vás žádné nežádoucí překvapení, kterému by bylo možné se vyhnout, věnujte prosím pozornost i následujícím řádkům.

Facebook
Sledujte nás
i na Facebooku

V České republice jsou v posledních dvou letech dvě nejnavštěvovanější akce Dny NATO v Ostravě & Dny Vzdušných sil AČR a Velká cena Brna, na něž za víkend zavítá srovnatelný počet 200 000 návštěvníků. Obě akce mají pochopitelně řadu zásadních odlišností, jedna z nich je však velmi důležitá – zatímco brněnský závodní okruh byl ve všech parametrech od počátku koncipován pro masovou veřejnou akci, mošnovské letiště nikoliv. Jinými slovy, musíme pracovat a využívat to, co máme k dispozici a nemáme možnost ovlivnit. Tahle slova platí především pro přístupové komunikace a samotný areál letiště. Na druhou stranu mošnovské letiště je jediným letištěm v České republice, kde se dnes dá takováto akce realizovat, jak z pohledu délky dráhy, dostatečné kapacity pro dynamické i statické ukázky a zejména možnosti současného skloubení normálního letového provozu s naší akcí, což není, jak mohou například potvrdit v Brně, samozřejmostí.

Bezpečnost

  • Absolutní prioritou je pro nás bezpečnost diváků. Bezpečnost je důvodem, proč se letové ukázky (kromě průletů) konají kolmo na dráhu, a nikoliv v ose dráhy, jak je na jiných akcích zvykem. My bychom si to také velmi přáli, ale dokud umístění centrálního parkoviště (a zde neexistuje alternativa) zůstane na stejném místě, nic se změnit nemůže. Víme, že toto směrování ukázek (včetně částečné orientace proti slunci) není ideální, ale z hlediska bezpečnosti je jediné možné. Prosíme, pochopte to.
  • V souvislosti se zajištěním bezpečnosti návštěvníků a zajištění řádného průběhu akce jsme v letošním ročníku požádali Radu Moravskoslezského kraje, vlastníka příslušných pozemků, o vydání zákazu vstupu na pozemky pod osou letových ukázek. Jedná se o nebezpečné území, na jehož přeplněnost návštěvníky si stěžovaly posádky letounů. Prosíme tedy o dodržování zákazu vstupu pod osu letových ukázek (viz orientační plán přístupových tras).

 

  • Mějte též prosím na paměti, že umístění prostoru naší akce v rámci letištního areálu je jediné možné - v žádné jiné části letiště se již konat nedá. Jsme si dobře vědomi všech aspektů s tím spojených, jako je třeba „procházka kolem plotu“ z centrálního parkoviště do místa konání. Důvodem je, že v rámci zajištění bezpečnosti opravdu není možné pustit desítky tisíc lidí přímo na přistávací dráhu, kde mimo letounů vystupujících na naší akci samozřejmě přistávají a startují dopravní letouny v rámci standardního provozu na letišti. Tzv. práh dráhy je proto nutné obejít v takové vzdálenosti, která zaručuje bezpečnost návštěvníků i přistávajícím letounům a nikoliv přejít „nejkratší možnou cestou“.
  • Diváci mají rádi, pokud jsou dynamické ukázky co nejdynamičtější, nejefektivnější a nejrealističtější. Proto jsou doprovázené velmi silnými zvukovými efekty, způsobenými ať už motory bojových letounů anebo pyrotechnikou, a doporučujeme vás si tedy vzít s sebou chrániče sluchu a dobře zvážit, zda na akci vezmete i své malé děti.

Doprava

  • Naplánujte si dobře příjezd a odjezd. Všichni návštěvníci si každý rok přejí vidět co nejzajímavější program a zachování bezplatného vstupu, o což my se snažíme. Na druhou stranu tyto skutečnosti způsobují vysoký zájem o návštěvu naší akce. Ať už se vypravíte vlakem, autobusem, autem či na kole, vždy se vyplatí počítat se zdržením, kterému se opravdu nedá zabránit. Představa, že zvláště v sobotu je možné vyrazit z domova kolem deváté, pak hladce a bez zdržení zaparkovat a kolem desáté být v prostoru letiště bez stání v koloně, čekání na místo v autobuse či umístění kola v kolárně opravdu fungovat nebude. Více informací naleznete v sekci Doprava.
  • Centrální parkoviště otevíráme již v 6:30, areál pro návštěvníky pak v 8:30. Areál bude otevřen v sobotu do 18:00 a v neděli do 17:00. Tyto časy není možné posunout, protože po sobotě je nutné vše připravit na další návštěvní den a v neděli už probíhá úklid areálu, a tyto práce není možné provádět po setmění, protože areál není osvětlen.

  • Pokud využijete kyvadlové autobusové dopravy Studénka – Albrechtičky – Studénka, tak mějte prosíme na paměti, že poslední autobus z Albrechtiček vyráží v sobotu v 18:00 a v neděli v 17:00. Poslední spoje směr Ostrava, ÚAN a Hotelový dům Hlubina pak odjíždějí v sobotu v 17:55 a v neděli v 16:55.
  • Prosím berte na vědomí, že i když je vstup na naši akci ZDARMA, centrální parkoviště je zpoplatněno poplatkem 150 Kč za osobní automobil na den. K urychlení celého procesu při vjezdu a tedy i k zamezení vzniku kolon si prosím předem připravte přesnou částku na úhradu poplatku za parkovné. Výzva k ohleduplnosti a trpělivosti směřuje i k návštěvníkům využívající jiné druhy dopravy.
  • Pokud cestujete na akci na kole, využijte prosím služeb dvou koláren Městské policie Ostrava s celkovou kapacitou až 7 500 kol. Zde si můžete své kolo bezpečně a bezplatně odložit a nemusíte jej vodit po areálu a případně tak omezovat ostatní návštěvníky a hledat místo na nich umístění.
  • Vstup č. 3, který je otevřen pouze za dobrého počasí, bude otevřen. Prosím na příchodu k tomuto vstupu počítejte s přítomností bláta.
  • Berte na vědomí zákaz vstupu na letiště se psy a jinými zvířaty, s výjimkou asistenčních či služebních psů.

V areálu akce

  • V rámci areálu jsou zřízena 3 informační centra, která poskytují informace a prodávají programový speciál E-15 se zvýšeným rozsahem a praktickými mapkami a dalším za cenu 10 Kč. Dále nabízejí limitovanou edici turistických známek za 30 Kč, několik grafických variací triček a dále přívěšky, nášivky, čepice a další. Je možné si také za 499 Kč objednat DVD z akce, které zpracuje britská specializovaná společnost PlanesTV. Přímo v areálu je umístěn mobilní bankomat ČSOB, a to v sektoru 4.
  • Opět jsme pro Vás připravili rozdělení areálu do sektorů. Jednotlivé zóny jsou vyznačeny v plánku areálu. V samotném areálu jsou vyznačeny 4 metry vysokými „totemy“, které slouží jako viditelné orientační body.

  • V případě, že akci navštěvuje s dětmi, vybavte je prosím kartičkou s jejich jménem, Vašimi jmény a především spojením na Vás, abychom Vás mohli v případě jejich ztráty co nejrychleji kontaktovat. Prosím dávejte na své ratolesti pozor a mějte je stále pod dohledem a zároveň berte ohled na silné zvukové efekty doprovázející mnohé ukázky.
  • Jako v uplynulých letech, i letos můžete naladit živé vysílání Rádia Čas přímo z areálu akce na frekvenci 88,6 FM. Vysílání přenáší například komentář k právě probíhajícím dynamickým ukázkám.
  • V letošním roce jsme pro Vás připravili mobilní verzi našich webových stránek, která se při zadání adresy natodays.cz do mobilního prohlížeče spustí automaticky. Naši partneři pak připravili zajímavé a praktické mobilní aplikace.
  • Prosím počítejte s chladnějším počasím. Zejména v sobotu očekáváme i trochu deště, tak se náležitě oblečte, abyste si akci mohli pořádně užít i při zhoršených podmínkách.

 

Po skončení akce velmi uvítáme jakékoliv Vaše připomínky, poznatky či zkušenosti, které by nám v příštích letech pomohly vylepšit organizační zajištění,
Těšíme se na Vaši návštěvu a přejeme Vám příjemně strávené chvíle,

Sdružení Jagello 2000

Na viděnou
na Dnech NATO v Ostravě
& Dnech Vzdušných sil Armády České republiky!

Generálním partnerem Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR je společnost
SAAB Czech s.r.o.